Sommertrening 24. april - september

Sommeren 2019 fram til høstferien.

Oppdatert 10.4.2019: Vår ordinære sommertrening endres pga. rehabilitering av Trasopbanen frem til uke 33. Det blir trening som angitt nedenfor:
Informasjon om trening fra uke 34 til høstferien kommer senere. 

For mer informasjon send e-post til barnetrening@bif-friidrett.no
Informasjon også i våre Facebook grupper.

Mandager:

Her er det først en kort oppvarming før man utfører diverse øvelser. Møt frem uten forhåndspåmelding og ta kontakt med våre trenere. 

Kl. 1700-1800 Gruppe 6-9 år: Trenere Ole-Andreas Brastad og Astri Marie Hageberg
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg ved klubbhuset
Følgende hovedelementer: lek til oppvarming, liten ball, stafett og lek for avslutning.

Kl. 1800-1900 Gruppe 10-14 år: Trenere Ella Margrethe Gangnes, Fabio Bjerg og Tore Olav Moe
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg ved klubbhuset
Følgende hovedelementer: utholdenhet og kastøvelser (spyd, diskos og kule). Oppvarming rolig løp i 10-15 min, tøying, drilløvelser og intervall

Kl. 1800-1900 Gruppe 15-19 år: Trener er Erik Oseth
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg ved klubbhuset
Det er forutsatt at man kan løpe 20-25 min sammenhengende for å delta. Oppvarming rolig løp 20-25 min, tøying, teknikkøvelser. Inndeling i intervalltrening f.eks. 3x5x200 meter.

 

Onsdager:

NB! ingen trening for gruppe 6-9 år på onsdager.

Det er først en kort oppvarming før man utfører diverse øvelser. Møt frem uten forhåndspåmelding og ta kontakt med våre trenere. 

Kl. 1800-1930: Gruppe 10-14 år: Trenere: Ella Margrethe Gangnes, Fabio Bjerg og Tore Olav Moe
Det er trening på Lambertseter friidrettsbane
Følgende hovedelementer: teknikk, spenst og hurtighet. Oppvarming rolig løp i 10 min, tøying, teknikkøvelser, spenstøvelser, start og reaksjonstrening, lengde, hekk, og høyde.

Kl. 1800-1930: Gruppe 15-19 år: Trener: Erik Oseth
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg ved klubbhuset
Det er forutsatt at man kan løpe 20-25 min sammenhengende for å delta. Oppvarming rolig løp 20-25 min, tøying, teknikkøvelser. Inndeling i intervalltrening f.eks. 3x5x200 meter.