Utetrening

Trening vinteren 2021 inntil videre.

Oppdatert 25.11.2020:

For mer informasjon send e-post til barnetrening@bif-friidrett.no
Foresatte får informasjon på Spond og på Facebook.

Bekledning etter værforhold. Det blir fort litt venting på enkelte øvelser. Alle bør ha refeksvest/-bånd. Husk, hold 1 meter avstand!

Mandager:

Her er det først en kort oppvarming før man utfører diverse øvelser.  

Kl. 1650-1800 Gruppe 6-9 år (2014-2011): Trenere Ole-Andreas Brastad og Balder Brastad
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg, ved Friplassen.
Følgende hovedelementer: lek til oppvarming, liten ball, stafett og lek for avslutning.

Kl. 1750-1900 Gruppe 10-11 år (2010-2009): Trenere Tarek Øzger og Jørgen Brekke.
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg, ved Friplassen.
Følgende hovedelementer: kondisjon og styrke. Oppvarming rolig løp i 10-15 min, tøying, drilløvelser og intervall

Kl. 1850-2000 Gruppe 12-15 år (2008-2005): Trenere Knut Brekke og Tore Olav Moe.
Det er trening fra Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen.
Følgende hovedelementer: kondisjon og styrke. Oppvarming rolig løp i 10-15 min, tøying, drilløvelser og intervall

Kl. 1800-1900 Gruppe 15-19 år (2005-2001): Trener er Erik Oseth
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg (oppmøte ved kiosken).
Det er forutsatt at man kan løpe 20-25 min sammenhengende for å delta. Oppvarming rolig løp 20-25 min, tøying, teknikkøvelser. Inndeling i intervalltrening f.eks. bakkeintervall bak klubbhuset og intervaller i blindeløypa.

 

Onsdager:

NB! ingen trening for gruppe 6-9 år på onsdager.

Det er først en kort oppvarming før man utfører diverse øvelser.  

Kl. 1650-1800: Gruppe 12-15 år (2008-2005): Trenere: Knut Brekke og Tore Olav Moe
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen. 
Følgende hovedelementer: teknikk, spenst og hurtighet. Oppvarming rolig løp i 10 min, tøying, teknikkøvelser, spenstøvelser, start og reaksjonstrening, lengde, hekk, og høyde.

Kl. 1750-1900: Gruppe 10-11 år (2009-2008): Trenere: Jørgen Brekke og Tarek Øzger
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen.
Følgende hovedelementer: teknikk, spenst og hurtighet. Oppvarming rolig løp i 10 min, tøying, teknikkøvelser, spenstøvelser, start og reaksjonstrening, lengde, hekk, og høyde.

Kl. 1800-1900: Gruppe 15-19 år (2005-2001): Trener: Erik Oseth
Det er trening på Haraløkka idrettsanlegg, Friplassen.
Det er forutsatt at man kan løpe 20-25 min sammenhengende for å delta. Oppvarming rolig løp 20-25 min, tøying, teknikkøvelser. Inndeling i intervalltrening f.eks. bakkeintervall bak klubbhuset og intervaller i blindeløypa..